Buďte osamote

Nájdite si miesto, kde budete samotní každý deň.

alone.jpg

 PREČO:

 Vyhradenie si času na samotu je veľmi dôležité a stále je to niečo, na čo sa často zabúda. Nemyslím čas osamote, keď sledujete televíziu, surfujete na internete, čítate, alebo sledujete správy. Tieto aktivity nie sú dobré pre premýšľanie, pre sebapoznanie, pre reflexiu toho, čím prechádzate, pre zamyslenie sa nad svojimi snami.

 Najlepšie umenie je vytvorené osamote, z dobrého dôvodu: jedine keď sme sami, sa môžeme pozrieť do seba a nájsť pravdu, krásu, dušu. Niektorí z najznámejších filozofov sa denne prechádzali a bolo to práve na týchto prechádzkach, kedy našli svoje najhlbšie myšlienky.

 Tu je pár výhod, ktoré môžete nájsť v samote: Nájdite si miesto, kde budete samotní každý deň.

 Čas na premýšľanie:  Keď sme sami, spoznáme sami seba . Spoznáme vlastných démonov a vysporiadame sa s nimi.

 Priestor na tvorenie.  Priestor na odpočinok a nájdenie mieru.  Čas na premýšľanie o tom, čo sme urobili a poučiť sa z toho. Izolácia od vplyvov ostatných nám pomôže nájsť vlastný hlas.

Ticho nám pomáha vážiť si tie menšie veci, ktoré sa často strácajú v ruchu každodennosti.

Existuje množstvo ďalších výhod, ale skutočné výhody samoty nemožno popísať slovami, musíte ich nájsť vnímaním.

 

AKO:

  1. Nájdite si 20–30 minút denne na samotu. Dajte si to do kalendára a urobte z toho najdôležitejšiu udalosť toho dňa. Pokiaľ vo svojom živote práve nemáte moc samoty, je najlepšie začať malými, 20–30 minútovými dávkami.

  2. Pokiaľ je pre vás ťažké, aby ste si vo svojom zaplnenom diári našli pol hodinu na samotu, tu je pár nápadov, ako ušetríte čas z iných aktivít – pokiaľ chcete, môžete to robiť len tento týždeň: skráťte dobu sledovania televízie a Internetu, vstávajte skôr, dajte si e-mailovú diétu, nechoďte na nákupy, pokiaľ môžete, odíďte z práce skôr, alebo bežte do práce neskôr, dajte si dlhší obed, prestaňte čítať nebo sledovať správy, nerobte nič po práci (zrušte ďalšie záväzky), preskočte schôdzky alebo občianske povinnosti, minimalizujte odpočinkové aktivity ako je pitie, party, chodenie von, hranie video hier apod.

  3. Behom svojho času samoty sa odpojte. Nechajte všetku elektroniku, vrátane iPodu, mobilného telefónu, televízie apod. niekde inde. Naučte se bojovať s pocitom, že si musíte zapnúť televíziu, počítač, alebo kontrolovať telefón, počúvať hudbu, alebo čítať. Je to ťažké, ale stojí to za to.

  4. Zalezte. Toto môžete urobiť zatvorením dverí v kancelárii, alebo nasadením sluchátok a počúvaním upokojujúcej hudby. Pokiaľ je to možné, dajte spolupracovníkom vedieť, že vás v určitú dobu vášho dňa nemôžu rušiť. Alebo to môžete pomocou rovnakých metód urobiť doma. Kľúčové je, aby ste našli spôsob, ako sa zavrieť pred okolitým svetom, vrátane spolupracovníkov a ľudí, s ktorými bývate.

  5. Alebo utečte. Toto je skutočne môj najobľúbenejší spôsob, ako nájsť samotu. Vybehnite z dverí a užite si vonkajší svet. Prejdite sa, nájdite park, les, alebo horu, nájdite si kľudnú kaviareň, alebo miesto na odpočinok v tieni. Sledujte ľudí, alebo prírodu.

  6. Sústreďte sa na tvorenie, alebo si dajte čas na relaxáciu, premýšľajte, prejdite sa, osprchujte sa, užite si prírodu, dajte si čaj.   

 Môžete taktiež zistiť, že ste sami sebe celkom príjemným spoločníkom a stanete sa tak menej závislí od spoločnosti iných ľudí. 

 

 

Ivana Kováčiková;                                     Inšpirácia: Leo Babauta: 52 Changes

Online kurz Základy kvantovej transformácie - vedomá tvorba reality

Dokážete si predstaviť, že si každé ráno, v priebehu pár minút, nastavíte PERFEKTNÝ deň? A zistíte, že to skutočne funguje? A z perfektných dní sa stanú týždne, mesiace, roky...

Tento blog úplne prirodzene používa súbory cookie. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie.